→ Wygląd
Są pięknymi, wiecznie młodymi potępieńcami o wielkiej mocy z twardym i
lodowatym ciałem, które jest odporne na wszelkie uszkodzenia – nawet odcięte
kończyny, za wyjątkiem głowy, po przyłożeniu zrastają się z korpusem. Ich skóra
jest biała i gładka, jedynie po wypiciu krwi nabiera różowego odcienia, a ich
kły różnią się od ludzkich tylko tym, że są ostrzej zakończone – na ogół jednak
nie rzucają się w oczy i nie wydłużają się podczas „posiłków”. Z uwagi na to,
że fizycznie zatrzymują się na etapie, w którym zostali przemienieni, w Saint
Arnaud surowo zakazane jest zbliżanie się przez nich w tym celu do dzieci, a
osobnik, który dopuści się tego czynu, zostaje stracony. Szczególną ich cechą
jest zdolność do wyrażania smutku poprzez krwawe
łzy, co jednak zdarza się niezwykle rzadko – większość wampirów wyłącza w
sobie człowiecze uczucia – oraz to, że mogą regulować długość włosów i
paznokci, jednak podczas regeneracji
w ciągu dnia, powracają one do swojej pierwotnej długości.
→ Odżywianie
Żeby przetrwać, wampiry muszą
się żywić krwią – ma ona na nich działanie narkotyczne: nawet jej odrobina
sprawia, że wszystkie ich zmysły zaczynają szaleć – zwierzęcą lub ludzką, o ile
nie należy ona do mieszkańców miasta, z pominięciem osób pracujących w „Gościńcu”.
Jest więc to jedyna uprzywilejowana rasa, która może swobodnie opuszczać Saint
Arnaud i zasada jest prosta: mają nie sprowadzić do miasteczka prokuratora i
ciekawskich reporterów jakimś podejrzanym morderstwem.
→ Zdolności
Rasa charakteryzuje się niezwykłą szybkością, a ponadto ogromną siłą
i niespotykaną zwinnością oraz doskonałym wzrokiem i słuchem. Są wyczulone
na zapach wilkołaków, który jest dla nich nieprzyjemny i trudny do zniesienia,
a jeśli pragną przemieścić się do jakiegoś miejsca w szybkim tempie, potrafią przemienić się w stado nietoperzy i pod latającą formą
pokonać daną odległość. Osobniki, które stworzyły kolejnych wampirów, mają
zwykle mniej siły niż te, które nie przedłużają ciągłości rasy; mogą jednak
wytworzyć z nimi więź, dzięki której ich potomstwo
musi być im posłuszne i spełniać ich rozkazy (uwolnić może je jedynie słowo
stwórcy).
→ Rozmnażanie i przemiana
Wampiry mimo swojego popędu
płciowego, przez który chętnie i często uprawiają seks, osiągając pełnię
zadowolenia w momencie, w którym wpijają się w szyję partnera i spożywają krew;
nie są zdolne do prokreacji – choć
mówi się o tym, że kiedyś powstało dziecko będące owocem zbliżenia wampira i
ludzkiej kobiety. Ich populacja zwiększa się jedynie poprzez napojenie
śmiertelnika własną krwią i późniejsze zabicie go, by mógł powstać z martwych
jako jeden z nich. Przemiana trwa
zazwyczaj dobę i jest niezwykle bolesna, a dany osobnik od razu łaknie krwi,
dlatego powinno się to odbywać w zamkniętym pomieszczeniu, żeby nie stwarzać
zagrożenia dla mieszkańców. Pisklę – inaczej młody wampir – jest całkowicie
uzależnione od swojego stwórcy i ślepo w niego wpatrzone, dlatego chętnie godzi
się wykonywać jego polecenia i bez wahania oddałoby za niego życie, jako że bez
niego jest niemalże bezbronne. Stan ten utrzymuje się tak długo, aż jego pan nie
zdecyduje się go uwolnić.
W Stain Arnaud może być trzydzieści WAMPIRÓW wraz z pisklętami w proporcji dwa do jednego (czyli maksymalna liczba młodziaków to dziesięć, chociaż oczywiście może być ich mniej, wtedy automatycznie wzrasta liczba dojrzałych wampirów). Dojrzały wampir nie oznacza jednak, że musiał już kogoś stworzyć – po prostu jest zdolny, aby przemienić człowieka, bo nie krępuje go wola jego pana.
→ Zdrowie i śmierć
Spożywanie krwi czyni je nieśmiertelnymi – zrezygnowanie z niej
wprowadza ich w stan uśpienia, w
którym mogą przetrwać stulecia; do spróbowania kolejnej kropli czerwonej cieczy
– ale choć nie chorują i nie starzeją się, można je zabić poprzez wbicie kołka
w ich serce czy wystawienie ich na działanie
słońca, które sprawia, że poszczególne tkanki ich ciała rozpadają się na drobne
kawałeczki do czasu, aż pozostanie tylko kostna. Za wyjątkiem oparzeń
regenerują się więc szybko, szczególnie za dnia, kiedy odpoczywają w swoich
trumnach czy piwnicach, kryjąc się przed światłem dziennym. W żaden sposób nie
reagują jednak na czosnek czy krucyfiksy, przecząc w ten sposób stereotypom
krążącym wśród najstarszych ludzkich mieszkańców Saint Arnaud i nierzadko część
z nich pojawia się w niedziele na specjalnych mszach odprawianych za ich
potępione dusze, uśmiechając się cynicznie do bogobojnych staruszek.
→ Inne
(wybory, obalanie
mitów, miejsce zamieszkania)
Co roku poprzez głosowanie – a
przynajmniej tak głosi teoria, bo w praktyce są to groźby, szantaże i kłótnie
trwające między nimi przez dobrych kilka dni – wampiry wybierają między sobą
jednego przedstawiciela, który zasiądzie w ich imieniu w radzie. Na ogół i tak
nie dochodzą do konsensusu, dlatego jeszcze nigdy nie zdarzyło się tak, że ktoś
z nich dwa lata z rzędu urzędował na tym stanowisku. Obecnie jest nim Andrew Smith. Nie istnieje żaden sposób
– chociaż próbowano z rozmaitymi odmianami kamieni szlachetnych w formie
biżuterii – na to, by uodporniły się na słońce, tak więc muszą się kryć za dnia. Im starszy jest jednak wampir, tym dłużej
wytrzyma będąc poddanym działaniu promieni słonecznych, dlatego czasem można
spotkać dorosłe osobniki przemykające uliczkami miasta, gdy starając się
poszukiwać cienia, muszą się gdzieś przedostać. Mieszkają w zachodniej strefie miasta, w bogatych i imponujących
rezydencjach, których dorabiają się dzięki jubilerstwo, udzielaniu kredytów,
czy zwykłym odkładaniu pieniędzy przez wieki. Zamczyska skryte są w górach, do
których prowadzi długa, kamienna ścieżka – najczęściej pokonują ją pod postacią
nietoperzy. Pamiętajcie! Aby wampir
wszedł do waszego domu musicie go najpierw zaprosić!
Brak komentarzy:
Nowe komentarze są niedozwolone.